خودت را بیشتر از هر کسی دوست داشته باش!

لیلا می گوید من بلدم بین علایق و وظایفم جوری مدیریت کنم که هیچ کدامشان مورد ظلم قرار نگیرند، دلیلش هم ،همان یک بار استخر رفتن و کوه رفتنی است که با وجود دختر کوچکم و تمام مشغله هایی که داشتم او را همراهی کردم .

اما من معتقدم خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید به خودم حال خوب بدهکارم! تمام کتاب هایی که نخوانده ام گواه این هستند که من برای خودم کم وقت گذاشتم ،سفر هایی که نرفتم،وتمام کارهایی که بر علایقم مقدم شمردم .
من روزهایی را گذراندم که وظایف ام را بیشتر از علایقم جدی گرفته بودم غافل از اینکه زن شاد بودن از هرچیزی مهم تر است . همه ما گاهی اینقدر غرق در جزئیات زندگی می شویم که یادمان می رود ما در قبال خودمان هم مسئولیم این باور از کودکی در وجود دخترها نهادینه شده که تو باید زن زندگی باشی ، مادری نمونه باشی ،همین باورها که در ذهن مان ریشه دوانده باعث می شود هیچ وقت خودمان را به کافه ای دعوت نکنیم ،برنامه های ورزشی مان را جدی نگیریم ،دورهمی با دوستانمان را آرزو کنیم چون یاد نگرفته ایم بین علایق و وظایفمان توازن برقرار کنیم آنوقت اتفاقی که می افتد این است که یک زن افسرده و خسته می شوییم .به نظرم هیچ الویتی مهم تر از خوب زندگی کردن وجود ندارد حتا اگر تمام روزهایمان را برای دیگران کار می کنیم باید یک روز خودمان را به یک نوشیدنی خنک دعوت کنیم ،سر راه از اولین گل فروشی خوش بو ترین و خوش رنگ ترین گل را برای خودمان بخریم و هیچ کتابی نباشد که دلمان خواسته باشد اما نخوانده باشیم!
باید خودمان را بیشتر از قبل دوست داشته باشیم تا در بقیه مسئولیت ها و وظایفمان هم موفق باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *