هشتک های تو خالی ،وعده های خیالی

شنیدین میگن:”چراغی که بر خانه رواست، بر مسجد حرام است”.تا حالا شده مشکلی برای خانواده تون پیش بیاد  اما شما بگین اول همسایه؟؟؟شما هم مثل همهِ مردم جهان از کرونا خسته شدین. لابد  فکر می کنید تنها راه نجات هم خرید واکسن باشه. با فرض اینکه واکسن کاملا مصونیت بده به کرونا و هیچ عوارضی نداشته باشه می خوایم این سناریو رو ببینیم.
مثل بچه ها فقط می گیم می خوام ! می خوام ! از کجا با چه منطقی دیگه به ما ربطی نداره !!
یکی هم شاید بگه شما دلت خوشه ،برات مهم نیست هر روز این همه آدم  به خاطر کرونا می میرن ، ما باید به هر قیمتی واکسن بخریم.
با این فرض که شما دانش بالایی دارید . یک واکسن ساخته شده در کشور ایکس، که از قضا خودش بیشترین آمار مبتلایان و فوتی ها را دارد . از آن طرف همیشه ما را تحریم کرده،آنهم تحریم داروئی و تقریبا هر چیز خوبی که فکرش را بکنی .حالا واکسن ساخته ،هنوز در مرحله اول تستِ انسانی، با فرض بر این که از مرحله اول هم گذر کرده، هنوز نتوانسته نیاز کشور خودش را تامین کند. هنوز کشور خودش را واکسینه نکرده واگر کرده نتیجه رضایت بخش آن مشخص نشده  است. آنوقت همین کشور بیاد و واکسنی که حداقل یک سال طول می کشد تا به تولید انبوه برسه را بده به ایران و بگه این ها ارجح هستند ،این ها ملت شهید پرور هستند درسته ما به خونشون  تشنه ایم ،اینجاست که باید شک کرد و یا به قولی گفت: “دُم خروس را باور کنیم یا قسمِ حضرت عباس”.
باری  بعد همه این ها، واکسن خریداری بشه، با پای کوبی فرزندان و هشتک های بی امان، چه کسی حاضرِ روش امتحان بشه؟آیا صرفِ خارجی بودنِ محصول می شود آن را پذیرفت و خودمون را موش آزمایشگاهی کنیم .کما اینکه هنوز خیلی از ما به واکسن ساخت ایرانی هم اطمینان نداریم وحاضر نیستیم در تست آن داوطلب بشیم.
حالا یک نفر می آید و می گوید آقا از کسی که عقبه خوبی ندارد خرید نکنید .
از کسی که خودش هنوز نتوانسته برای کشور خودش کاری کند انتظار یاری نداشته باشید .
از کسی که ادعا دارد اما در عمل بیشترین آمار فوتی ها را دارد خرید نکنید.
اگر دل شان سوخت چرا دارو سرطان را از لیست تحریم خارج نکردند ؟؟
این همان پدری هست که وقتی می بیند چیزی برای فرزندش مضر است،از خرید آن  امتناع می کند، ولو با گریه های فرزند و اتهام او برای دوست نداشتن .حالا شما قضاوت کنید ورود واکسن آمریکایی و یا هر کشور دیگر به قیمت موش آزمایشی شدن روا هست یا خیر؟؟؟

#هشتک ما می خواهیم
_چی رو؟؟
_همان که می گویند خوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *